شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون سازمان فناوري اطلاعات:

شبکه ملي اطلاعات وارد فاز سرويس دهي شد

شبکه ملي اطلاعات

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶:۰۰


يک مقام مسئول در سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: شبکه ملي اطلاعات براساس الزامات شورايعالي فضاي مجازي در حوزه خدمات الکترونيک در حال سرويس دهي است که نمونه آن را مي توان در تجهيز منابع براي ارائه سرويس پايدار و امن به منظور ثبت نام فاز دوم هدفمندي يارانه ها مشاهده کرد.

وايمکس نيوز-رضا باقري اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرين وضعيت شبکه ملي اطلاعات اظهار داشت: اين شبکه با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان فناوري اطلاعات، شرکت ارتباطات زيرساخت و اپراتورهاي ارتباطي و براساس آنچه که در قانون برنامه پنجم تکليف شده و نيز براساس الزامات مدنظر شورايعالي فضاي مجازي در حوزه خدمات الکترونيکي وارد فاز سرويس دهي شده است.

سرپرست معاونت دولت الکترونيک سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به برقراري ارتباط امن و پايدار براي ثبت نام مردم در سايت هدفمندي يارانه ها گفت: ثبت نام در سايت هدفمندي يکي از سرويس هاي شبکه ملي اطلاعات بود؛ در سطح ابر عمومي شبکه ملي اطلاعات مردم توانستند بدون مشکل در سايت هدفمذدي ثبت نام کنند زيرساختها به نحوي تجهيز شدند که روزانه 2 تا 4 ميليون نفر به صورت آنلاين از طريق اين شبکه در سايت هدفمندي ثبت نام کردند.

وي با بيان اينکه در اين شبکه مسيردهي و مبدا و مقصد داخلي مدنظر قرار گرفته است افزود: در ارائه خدمات سايت هدفمندي چندين سوپرسيستم به هم متصل شده بود که از جمله ملزومات شبکه ملي اطلاعات در حوزه خدمات دولت الکترونيک نيز همين است.

باقري اصل با اشاره به اين تجربه فني موفق در حوزه ارائه خدمات الکترونيک بر روي شبکه ملي اطلاعات گفت: اما طرح اصلي اين شبکه، زيرساختي است که تمام سرويس هاي مبتني بر باند پهن را ارائه کند؛ در اين راستا پروژه زيرساخت ارتباطي "تدبير"، نسل سوم و چهارم موبايل، پروژه فيبرنوري منازل و به ترتيب ساير پروژه هاي ارتباطي بزرگ، مي توانند سرويس دهي اين شبکه را برعهده گيرند.

وي در مورد نحوه دسترسي کاربران به خدمات شبکه ملي اطلاعات نيز گفت: ميزان و نحوه دسترسي به اين شبکه براساس سياستهاي ابلاغي شورايعالي فضاي مجازي خواهد بود اما آنچه مسلم است با توجه به الزامات قانوني، دسترسي به اين شبکه، پرسرعت خواهد بود. همچنين در قانون اجراي شبکه ملي اطلاعات، بر دو موضوع ايجاد و توسعه تاکيد شده است که اين به معني اين است که پروژه روز به روز افزايش مي يابد و سرويس ها و محتواهاي جديدي روي اين شبکه در دسترس مردم قرار مي گيرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو